25 maart 2023
Scorlewald, Valkenlaan 14, Schoorl

Op zaterdag 25 maart 2023 organiseert Lionsclub Bergen-Egmond-Schoorl in samenwerking met de stichting Lions en Duurzame Leefomgeving een Lions-VN-dag. Het thema is 'Duurzaamheid en Diversiteit'.

Waarom een VN-dag?

Sinds de oprichting van de Verenigde Naties in 1945 bestaat er een band met de Lionsorganisatie. Bij de oprichting wilde men leren van organisaties die ervaring hadden op het gebied van internationale samenwerking. De Lionsorganisatie was betrokken bij het opstellen van de VN-charter voor ngo’s.  Nog altijd wordt elk jaar in maart aandacht besteed aan die samenwerking door een Lions-bijeenkomst op het hoofdkwartier van de VN in New York. Ook in andere landen waar VN-organisaties zijn gevestigd organiseren Lionsclubs dergelijke bijeenkomsten.

Programma

Op 25 maart 2023 zijn alle Lionsleden met een introducé welkom op Scorlewald in Schoorl. De middag ziet er als volgt uit:
- 13.30 uur: ontvangst
- 14.00 -14.10 uur: welkomstwoord
- 14.10-14.25 uur: prijsuitreiking aande landelijke peaceposterwinnaar
- 14.25-17.00 uur: presentaties door Margreet Wewerinke, advocaat internationaal recht, Winnie Oussoren, bestuurslid Youth for Climate, Sanne Tielemans, Paxforpeace. Optredens van het koor Diejazzpast.
- 17.00-17.45: afsluiting, alcoholvrij.

Aanmelden

Je kunt je tot 20 maart 2023 aanmelden via vn-dag@lions.nl. Graag je naam, club en naam van je introducé vermelden. Gezien de beperkte parkeergelegenheid graag zo veel mogelijk samen rijden. Bij inschrijving graag aangeven of je met de auto komt of met iemand meerijdt.