Over de New Voices

New Voices is in 2018 geïntroduceerd door de eerste vrouwelijke internationale Lionspresident, Gudrun Yngvadottir. Haar doel was om meer vrouwen enthousiast te maken om Lion te worden.. De afgelopen jaren is de focus van de New Voices-beweging breder geworden: vernieuwing van de Lionsorganisatie door meer diversiteit aan leden en het naar buiten treden met onze acties (marketing van onze mooie organisatie).

Wie zijn New Voices?

New Voices staat voor iedereen die zich wil inzetten voor vernieuwing. Vernieuwing en het motiveren van anders denken. Dat begint bij de clubs. New Voices zijn Lions en Leo’s die als ambassadeur binnen hun club nieuwe ideeën verzamelen. Hoe mooi is het als alle clubs met leuke ideeën en acties ook hun omgeving hierin meenemen en zo een inspiratiebron worden in de maatschappij!

De werkgroep New Voices

De werkgroep bestaat uit 6 Lions (1 uit elk district) en 1 Leo, zij werken samen met als doel om de clubs te inspireren om de vernieuwing in te zetten of voort te zetten. Wij streven ernaar dat elke club een New Voices ambassadeur heeft. Alle creatieve ideeën, aangedragen door de clubs, worden via de ambassadeurs gedeeld met de werkgroep zodat deze verder landelijk verspreid kunnen worden. Dit is een geweldige kans om de bijna 450 Lionsclubs in Nederland te inspireren, te versterken en beter op de kaart te zetten. Altijd met de gedachte YOUR CLUB, YOUR WAY.

Wat kun je verwachten van de werkgroep?

• Een inspirerend verhaal voor de clubs over vernieuwing en diversiteit.
  • Modules waarmee de ambassadeurs het gesprek verder aan kunnen gaan binnen de eigen club:
    • Waarin kunnen wij vernieuwen?
    • Diversiteit en inclusie.
  • Virtuele ontmoetingen en workshops en een live symposium (datum nader te bepalen).

Wil je je aansluiten als ambassadeur? Jouw gedachten en ideeën over vernieuwing met ons delen? Mail dan naar newvoices@lions.nl. We horen graag van je!

Met hartelijke New Voicesgroet,
Ageeth, Anneke, Ellen, Esmée, Marianne, Marinka