Wat zijn de spelregels voor de Peace Poster Contest ?

• Alleen een Lionsclub/Leoclub (i.o.) kan sponsor zijn voor lokale scholen of jeugdgroepen.
  • Het kind dat de poster maakt moet 11, 12 of 13 jaar zijn op 15 november van het betreffende schooljaar.
  • Het formaat mag niet kleiner zijn dan 33 x 50 cm en niet groter dan 50 x 60 cm. Deze Amerikaanse maten wijken af van de voor ons gebruikelijke formaten (bijv. A3), daar moet dus goed op worden gelet! Het te bestellen formaat papier is 36 x 50 cm.
  • Niet inlijsten.
  • Er mag gebruik gemaakt worden van pen, krijt, (kleur)potloden, markers, inkt, houtskool, verf, pastel. Viltstifttekeningen geven vaak goede resultaten.
  • Eventueel (indien nodig) fixeren.
  • Geen driedimensionaal werk.
  • Niets mag erop geplakt of vastgemaakt worden.
  • Foto’s mogen niet gebruikt worden.
  • Computerwerk mag niet.
  • Er mogen geen woorden of cijfers op staan (geen naam),
  • Er mag maar één leerling aan gewerkt hebben.
  • Originaliteit: Het kopiëren van bestaande tekeningen/posters leidt tot diskwalificatie.
  • Het mag niet gelamineerd worden (geplastificeerd).
  • Het moet oprolbaar zijn.
  • Deelnemers staan toe dat hun tekening, naam en foto door alle afdelingen van Lions Clubs International gebruikt mogen worden voor promotie- en publicatiedoeleinden.
  • De rechten van de ingeleverde posters vallen toe aan de Lionsorganisatie.