25-05-2020

Het is weer een tijd geleden maar op 28 september 2018 schudde de aarde met een kracht van 7,7 op de schaal van Richter. Het epicentrum lag even ten noorden van Palu op het eiland Sulawesi. Een vernietigende tsunami vaagde daarna hele stadswijken en dorpjes weg. Enorme chaos en onvoorstelbaar menselijk leed waren het gevolg. Kort daarop is een landelijke Lions actie gestart en hebben de clubs in Nederland circa € 42.000 bijeengebracht.

Scholen en andere gebouwen zijn door de aardbeving in het district Donggala van de provincie Midden Sulawesi verwoest en nog niet herbouwd. UNICEF heeft een tent beschikbaar gesteld die wordt gebruikt door de twee klassen tellende lagere school SDN 13 Sindue Tombusabora en daarnaast ook als gemeenschapsruimte.

Het heeft even geduurd maar het is Lionsclub Palu Maleo met president Rudy Wijaya gelukt om op verzoek van de Stg. Samenwerking Lions Nederland Indonesië (SLNI) een financieel onderbouwd voorstel voor de herbouw van de lagere school SDN 13 met 2 lokalen en van een aparte gemeenschapsruimte te sturen.