21/07/2021

Lions- en Leoclubs in Nederland steunen het Prinses Máxima Centrum met een bedrag van € 335.000 voor de inrichting van ouder-kind-kamers. Door middel van allerlei acties hebben de Lions en Leo's het benodigde geld bij elkaar gebracht, onder andere door de verkoop van knuffelleeuwtjes. Op 29 juni 2021 overhandigde een delegatie van de Lions en Leo's een cheque met het bedrag aan de raad van bestuur van het Prinses Máxima Centrum.

Sinds medio 2018 worden alle kinderen met kanker uit heel Nederland in het Prinses Máxima Centrum behandeld. Hier is alle kennis en ervaring op het gebied van kinderoncologie samengebracht. Zo krijgt elk kind met kanker de beste behandeling en heeft het een grotere kans om te overleven. Jaarlijks krijgen ongeveer 600 kinderen in Nederland kanker en nog steeds overlijdt één op de vier kinderen aan deze ziekte.
Het Prinses Máxima Centrum heeft 85 zogenaamde ouder-kind kamers. Deze kamers geven ouders de mogelijkheid om dag en nacht bij hun kind te zijn en het kind een ‘thuisgevoel’ te geven. Deze kamers waren toe aan een grondige renovatie, waarvoor het geld ontbrak bij het Prinses Máxima Centrum. Door de inzet van leden van Lions- en Leoclubs in heel Nederland en een bijdrage van Lions Clubs International Foundation is het prachtige bedrag van € 335.000 opgehaald.