06/09/2020

Op 5 september openden om 5 uur  ’s middags de deuren van Meet Berlage in Amsterdam en heette Guiding Lion Mark Wijngaarde de Lions en gasten, o.a. uit Kopenhagen en Berlijn, van harte welkom bij de eerste charteruitreiking aan een  Specialty Club in Nederland: Specialty Club Amsterdam Roma Global.

Orhan Galjus toonde zich zeer vereerd de eerste president te mogen zijn van deze  Specialty Lions Club in Nederland met nu al 46 leden (50M/50V), verspreid over alle continenten.

Edske Meijerink, president van Sponsorclub Amsterdam 1 Host, bedankte iedereen voor hun aanwezigheid, gunde hen een terugblik in de meer dan honderdjarige geschiedenis van de Beurs van Berlage, onderstreepte het belang van de deelname van de Roma en Sinti gemeenschap aan Lions Clubs International en verraste als teken hiervan  president Orhan met de traditionele Lions tafelbel.

Peter van Es, districtsgouverneur 110AN, maakte het auditorium duidelijk dat deze dag niet alleen voor het MD110  een nieuwe grensoverschrijdende  dimensie was, maar vooral ook voor de Roma en Sinti gemeenschap, waar ook ter wereld, om nieuwe uitdagingen op het humanitaire Lionsplatform aan te gaan. Onder applaus overhandigde Peter het Charter aan president Orhan en tevens het Certificate of Charter Membership aan de 6 overige aanwezige Chartermembers.

De Charter lapelpins werden door 1 Host president Edske  uitgedeeld en PCC Joost Paijmans hing president Orhan met gevleugelde woorden de presidentsketen om.

Tenslotte vertelden president Orhan en vicepresident Helena over hun charterprojecten, o.a. humanitaire hulp aan behoeftige Roma in Roemenië.

De zonnige Charterdag  in mooi Amsterdam werd afgesloten met een drankje onder begeleiding van  het trio Feigeli Prisors, Irene Ypenburg en Sendelo Schäfer, dat de aanwezigen liet genieten van de virtuoze guitaarklanken van Gypsiejazz.

Een Specialty Club Charteruitreiking die om navolging vraagt!!