De nieuwe stamtafelDe Lions uit Nieuwerkerk zijn al ruim 40 jaar actief met acties om het diegenen in de samenleving die extra aandacht of zorg nodig hebben te helpen. Dat doen we onbaatzuchtig en met inzet van het netwerk en de gebundelde krachten van de leden. Zo bieden we bijvoorbeeld hulp aan kinderen die toegang tot de muziekschool op sportclub niet weten te vinden. Maar recent hebben we een Nieuwerkerkse kunnen ondersteunen bij de start van een bijzonder bedrijf.

De Nieuwerkerkse onderneemster Jolanda Opschoor opende onlangs een vestiging van Brownies & Downies in Capelle. Deze leuke lunchroom biedt een goede dagbesteding voor jongeren met bijvoorbeeld autisme of het syndroom van Down. Wanneer u in Capelle in de buurt van de bibliotheek bent, is het zeker raadzaam eens langs te gaan. De broodjes zijn heerlijk, de brownies fantastisch en de koffie zeer goed.
De Lions club Nieuwerkerk aan den IJssel steunt dit fantastisch initiatief. Nadat Jolanda en haar zoon Menno eerder het plan hadden toegelicht tijdens een Lions vergadering, besloot de club spontaan om een stamtafel aan te bieden, compleet gemaakt met bijpassende banken en vloerkleed.
Om dit te vieren werd het Lions clubjaar geopend bij Brownies & Downies. Tijdens de opening vond de bestuursoverdracht plaats en gaf de voorzitter Jacques Verzijden het  stokje over aan de nieuwe voorzitter Rick Breeuwer. Tijdens de opening genoten de Lions van een lekker drankje en heerlijke hapjes.

Op de foto Jolanda Opschoor en haar zoon Menno voor de nieuwe Stamtafel, geschonken door de Lions ui Nieuwerkerk aan den IJssel.