08/12/2020

Aanvraagformulieren voor het  Lucky Lion Altena Corona Hulpfonds van Lionsclub Werkendam konden worden ingediend tot en met 30 november. Er werden totaal 35 aanvragen uit de Gemeente Altena ontvangen. Bijna alle aanvragen voldeden aan de criteria van de Goede Doelen Commissie. Het tevoren vastgestelde maximum bedrag van € 10.000,-  bleek toen niet helemaal toereikend. Intern kon er door de Lions gelukkig een mouw aan worden gepast en konden heel veel vrijwilligers een leuk bedrag tegemoet zien. Zij kregen inmiddels het goede bericht en het geld is al overgemaakt.

Leuke reacties van aanvragers

Draaiorgel Jodokus van Wilco en Patricia de Ruijter uit Hank gaat het repertoire uitbreiden met enkele muziekboeken en gaan zeker heel veel bewoners van verpleeghuizen blij maken met hun draaiorgel muziek uit de Biesbosch. Showkorps Wilhelmina uit Sleeuwijk hoopt, dat ze met deze hulp volgend jaar het taptoe weer kunnen door laten gaan in Sleeuwijk. De Altena Jazz band houdt er met deze steun ook de moed er weer in en zij willen graag volgend jaar weer vaak optreden en misschien ook bij een Lions evenement. Ton Damen zegt namens de Karekietbuurt in Hank, dat het, ondanks de corona tijd, voor alle bewoners een mooie kerst wordt. Een feestelijk verlichte kerstboom in het plantsoen en verder een prachtig verlichte buurt. Jeugdsoos de Amigos in Giessen kan het steuntje in de rug gebruikt heel goed gebruiken. Ze willen het volledig ten goede laten komen aan online (muziek) initiatieven voor de jeugd van 11 t/m 15 jaar  in de gemeente. Ook Inlooppunt Werkendam en Muziekvereniging Irene uit Werkendam zijn erg blij met de hulp en stuurden enthousiaste reacties.

In 2021 hopen de Lions ook weer hun normale projecten te kunnen organiseren. Maar dit geslaagde corona initiatief levert alleen maar winnaars op: Vrijwilligers maken kennis met de Lions en de Lions levert het veel potentiële goede doelen binnen onze gemeente op voor de toekomst.

Kerkstraat Hank, foto: Nick Hartman