Inzamelingsactie Voedselbank

Ook dit jaar heeft onze club weer een prima resultaat gehaald met de inzameling voor de Voedselbank. Voor het 9e jaar op rij werd een gezamenlijke levensmiddelen inzamel actie gehouden voor de Voedselbank Limburg-Zuid, waaraan door 18 clubs bij 23 supermarkten in de regio Sittard - Maastricht – Kerkrade werd deelgenomen. In totaal werden op die dag maar liefst 1.395 grote veilingkratten met in totaal ca. 58.100 levensmiddelen ingezameld, met een totale geschatte waarde van € 55.000 - € 60.000,- .

Door de Voedselbank Limburg-Zuid wekelijks worden ruim >600 noodlijdende huishoudens in Zuid Limburg ondersteund met een basis voedselpakket. Helaas staan er nog een groot aantal huishoudens op de wachtlijst. De op 10 december ingezamelde levensmiddelen zijn dan ook een zeer welkome aanvullingen om noodlijdende gezinnen enigszins te kunnen helpen.