RLLI 2021

Van vrijdag 1 oktober tot en met zondag 3 oktober 2021 organiseert Lionsclubs Nederland de inspirerende, landelijke training Regional Lions Leadership Institute (RLLI) op Papendal, Papendallaan 3, 6816 VD Arnhem.

Het belangrijkste doel van RLLI is om Lions en Leo’s de gelegenheid te bieden zich persoonlijk verder te ontwikkelen binnen de Lions en hun kennis over de Lionsorganisatie uit te bouwen. Dit ook met het oog op - en ter voorbereiding van - potentiële leiderschapsverantwoordelijkheden binnen de zone, district en landelijk.

RLLI 2021 is een project van de zes districtscommissarissen Opleidingen en wordt van harte ondersteund door het bestuur van Lionsclubs Nederland, de gouverneursraad. De gouverneursraad wil graag investeren in de kwaliteit van de Lions- en Leobestuurders. En daarmee ook in groei van clubs, in de toekomst van de Lions-organisatie en om met méér leden méér serviceactiviteiten te kunnen ondernemen en voor méér mensen iets te kunnen betekenen. Deze training is speciaal bestemd voor clubleden die enthousiast zijn om Lionsclubs Nederland verder te helpen ontwikkelen en die daaraan een actieve bijdrage willen leveren.

Heb je vragen, dan kun je terecht bij de districtscommissaris of bij de landelijke commissie Opleidingen. Voor de contactgegevens zie het onderstaande overzicht.

Doordat de districten de eigen bijdrage van de deelnemers aan RLLI 2021 voor hun rekening nemen, zijn er voor de deelnemers geen kosten aan verbonden. Wel is het aantal deelnemers beperkt tot 4 Lions en 1 Leo per district. De aanmelding is inmiddels gesloten.

Gery Groen, voorzitter commissie Opleidingen

Marianne Knijnenburg, trainingscoördinator

PROGRAMMA RLLI 2021

Dag 1: vrijdag 1 oktober 2021

Thema: Leiderschap, communicatie, informatie over Lions organisatie

Dag 2: zaterdag 2 oktober 2021

Thema: Leiding geven binnen Lions, omgaan met weerstand, doelen stellen, inspireren en motiveren. Wat je moet weten over functies en rollen, het Global Action Team.

Dag 3: zondag 3 oktober 2021

Thema: Presentaties van de projectplannen, externe communicatie, evaluatie en afronding.

09:00 uur  Ontvangst en kennismakingsronde

Door Gery Groen, IPDG 110AZ

10:00 uur leiderschapsstijlen, wat voor leider ben jij?

09:00 uur  Terugblik assignment en op vorige dag

09:15 uur Zijn vrijwilligers weerbarstig? Hoe ga je om met weerstand, hoe creëer je draagvlak?

Door Gery Groen

09:00 uur  Terugblik op gisteren.

09:15 uur Regels van feedback.

09:25 uur Presentaties projectplan

Door allen

11:00 uur Pauze  10:30 uur Pauze  10:30 uur Pauze

11:15 uur Club-issues: wat zijn die, hoe ga je er mee om, analyseren en interpreteren.

Door Anton Gathier, Int. Lions Trainer, PDG en PCC

10:45 uur Doelen stellen en visie ontwikkelen, inspireren en motiveren, creatief denken

11:15 uur Beleid externe communicatie

Door Nicoline van Tiggelen

12:30 uur

Lunch

12:15 uur

Lunch

12:00 uur Evaluatie en sluiting

13:15 uur Hoe communiceer je binnen (en buiten) Lions. Luisteren, praten - 7 zondes, gebruik social media.

Inleider: Anton Gathier en Jaimy Lieuw-A-Len

13:00 uur Innoveren, leren door persoonlijke groei.

12:30 uur Groepsfoto

12:45 uur Afsluitende lunch

14:45 uur Pauze 14:45 uur Pauze

15:00 uur  Organisatie Lionsclubs Nederland plus Leo's; hoe zet je leiderschapsstijlen in? Structuur, wat is toegevoegde waarde van...

Door Elisabeth Haderer, PID, Int. trainer, PDG, PCC

15:00 uur Ledenwerving, Specialty Clubs en GuidingLion zijn. Inzet van social media.

Door Gery Groen en Jaimy Lieuw-A-Len

16:15 uur Pauze 16:15 uur Pauze

16:30 uur Lions Clubs International, Communicatie met LCI.

Door Elisabeth Haderer

16:30 uur Functies en rollen, het Global Action Team en Projectmanagement.

Door Elisabeth Haderer

17:30 uur Lions Clubs International Foundation.

17:30 uur Discussie

18:00 uur Assignment: LCIF 18:00 uur Assignment: Projectplan
19:00 uur diner 19:00 uur diner

Trainingscoördinator en aanspreekpunt tijdens RLLI (vrijdag, zaterdag en zondag aanwezig):

Marianne Knijnenburg, DG 110AZ

Informatie kan worden ingewonnen bij:

Districtscommissarissen van commissie Opleidingen

110AN Anton Gathier  anton@gathier.eu