21/07/2022

Tien jonge statushouders die inmiddels een jaar in Zeeland wonen, zijn deze week op uitnodiging van Lionsclub Schouwen-Duiveland op 'vakantie' op een camping in Burgh-Haamstede. Het proefproject, dat 'Horizon' gedoopt is, moet jongeren helpen met integreren. Als het project slaagt, krijgt het een vervolg in de rest van het land, aldus Lionsclubvoorzitter Henk Remijn. Het is niet zomaar een vakantie. Eén met een doelstelling en een uitgebreid programma dat hen helpt integreren. De jonge gasten moeten zelf hun avondmaal bereiden en boodschappen doen. Er is een uitstapje naar de Tweede Kamer. Ze brengen bedrijfsbezoeken, leggen contacten met de buren op de camping, krijgen een workshop 'persoonlijjke en professionele identiteit', leren haring happen en garnalen verzamelen op het strand. Maar natuurlijk ook lekker voetballen, naar het strand en zwemmen. Het is ook vakantie!