Bijdrage aan kindvriendelijke tuin bij opvanglocatie

Wie wat te vieren heeft, viert het het liefst samen. Dus koos Lions Nederland er voor om in 2017, bij het 100-jarig bestaan, geld bijeen te brengen voor de Stichting Het Vergeten Kind. Het doel van de actie was om tuinen te creeren voor kinderen die geen houvast in het leven hebben, waar ze hun zorgen even kunnen vergeten en gewoon kind kunnen zijn. We hebben de Alkmaarse kunstenaar Rob Houdijk gevraagd om een bronzen beeldje te ontwerpen dat liefde, zorg en aandacht verbeeldt. Het is een ontroerende voorstelling geworden van een jongetje dat zijn zusje op zijn rug meedraagt. Hij draagt haar, en alles wat zij met zich meetorst in haar leven, met gemak. Kracht en saamhorigheid, in lief en leed.

Tientallen beeldjes hebben we verkocht, we hebben een fundraising-diner georganiseerd en binnenkort is het eindelijk zover: dan kunnen we de cheque aanbieden in Purmerend, waar de tuinen van een opvanglocatie volledig bestraat en kind-onvriendelijk zijn. Met de realisatie van een nieuwe tuinindeling krijgen de bewoners een fijne leefomgeving die geborgenheid, veiligheid en rust biedt, en bijdraagt aan het verwerken en accepteren van trauma’s en heftige gebeurtenissen in het verleden. Bovenal een buitenruimte waar men kan werken aan herstel en de kinderen onbezorgd kind mogen zijn.

We kunnen niet wachten!