23/11/2021

Britt Blaakman uit groep 7 van openbare basisschool De Opbouw in Eindhoven is winnaar geworden van de landelijke competitie van de vredesposterwedstrijd 2021/2022. Wanneer en hoe de prijs wordt uitgereikt, is op dit moment nog niet bekend.

Het thema was dit jaar 'We are all connected' of 'We zijn allemaal verbonden'. Hieronder vind je de landelijke winnaar (uit district 110CO) en daaronder de vijf overige districtswinnaars.

Meer algemene informatie over de Peace Poster Contest vind je op deze pagina

Winnaar district 110CO en tevens winnaar van Nederland: Britt Blaakman, groep 7 OBS De Opbouw Eindhoven (organiserende Lionsclub: Eindhoven Host).
De jury vond de originaliteit het belangrijkste van deze inzending. Op deze poster staan geen clichés zoals duiven met takjes in de snavel, vlaggen van diverse landen, regenbogen, zonnetjes en bloemen, vredessymbolen, hartjes, sterretjes of wereldbollen. "De meer dan 25 getekende mensjes, met eenzelfde hoeveelheid wereld om op te leven, zijn allemaal op een niet mis te verstane wijze met elkaar verbonden. Het ontbreken van versieringen geeft aan deze tekening een directheid, puurheid en duidelijkheid. Deze verbinding van individuele mensen door een zeer eenvoudige lijn en allemaal met dezelfde wereldondergrond, geven deze tekening kracht", aldus de districtsjury. De landelijke jury was het hier volkomen mee eens.

Winnaar district 110AN: Faya Smeele uit Oude Wetering, OBS Elckerlyc in Roelofarendsveen, groep 7:

Winnaar district 110AZ: Maryse van Erp, 12 jaar, Rijnlands Lyceum in Wassenaar:

Winnaar district 110BN: Bo Kuhnen, PCBS Het Mozaïek, Hoogeveen:

Winnaar district 110BZ: Gwen Koers, 11 jaar, groep 8 Kerst Zwartschool in Ruurlo:

Winnaar district 110CW: Emma Hagendoorn, groep 7a CBS De Ark, Barendrecht: