De verwoestende aardbevingen in Turkije en Syrie schudden het leven van duizenden in puin.

Hulp is hard nodig. Lions Hulpfonds stort jouw donatie naar Lions Clubs International Foundation (LCIF), ons internationaal hulpfonds. LCIF biedt samen met Lionsclubs ter plaatse hulp aan slachtoffers. Daags na de aardbevingen doneerde LCIF al $ 200.000. Met gebundelde krachten via LCIF doet onze hulp ertoe. Zo is de eerste donatie van LCIF direct na de bevingen besteed aan een tentendorp, het Lions Village. Daar mogen we trots op zijn. Inmiddels heeft LCIF een tweede donatie gedaan van wederom $ 200.000. Geef ook!

De lokale Lionsclubs kennen de weg en zorgen samen met LCIF dat iedere euro goed terecht komt. Doneer op rekeningnummer met IBAN NL 31 ABNA 0413 880 184 van Lions Hulpfonds o.v.v. aardbeving. Het Lions Hulpfonds is een ANBI-stichting, een Algemeen Nut Beogende Instelling. Giften zijn aftrekbaar van de belasting.
Bron foto: EPA

Opbrengst per 8 mei: € 89.571

De stand van de donaties per 8 mei 2023 is € 89.571 euro.
Dank aan alle gulle gevers.

Dankzij de bijdragen vanuit LCIF kunnen de Turkse Lions actief helpen met de opvang van de mensen die alles kwijt zijn geraakt. Vorige week is wederom een Grant toegekend waardoor 58 container huizen geplaats kunnen worden die gemeubileerd zijn met bedden, tafels en stoelen, verwarming, koelkast en kookunit. In elk huis kunnen 4 personen verblijven, dus naar verwachting worden daarmee 232 aardbevingsslachtoffers geholpen. De containers worden geplaatst bij het Lions Village in Adiyaman, waar al eerder 40 container huizen vanuit de Lions hulp zijn geplaatst. Lionsclubs in Turkije zorgen dat het geld bij mensen terecht komt die het het hardst nodig hebben.

Opbrengst per 30 juni: € 93.358

Aan het eind van ons Verenigingsjaar is de opbrengst van de actie voor de aardbevingsslachtoffers in Turkije € 93.358 euro. Een waarlijk mooi bedrag dat inmiddels is overgemaakt naar LCIF. Vanuit LCIF zijn er tot nu toe 4 Grants aan Turkije verleend ter waarde van 652.545 euro. Hiervan is vooral tijdelijke huisvesting gerealiseerd. De Turkse Lionsclubs kunnen meer Grants aanvragen voor de wederopbouw waar in het land volop aan gewerkt wordt: een stijgende lijn gelukkig.

Voor de GR reden om te besluiten deze inzamelingsactie per 1 juli formeel te sluiten. Mochten er nog bijdragen binnenkomen dan zullen deze overgemaakt worden naar LCIF.

Dank aan alle Nederlandse Lions voor de spontane en geweldige hulp.